Reportaj de la turneul ‘Flori si Stele’ (Aprilie 2001)

Corul de copii “Flori si Stele” ce activeaza in Biserica A.Z.S.Noul Grant din Bucuresti, a efectuat in perioada 2-22 aprilie 2001, un turneu in Franta la invitatia Bisericii A.Z.S. Neuilly sur Seine din Paris.

S-a plecat din Bucuresti luni 2 aprilie la ora 19.00 si s-a ajuns la Paris joi 5 aprilie la orele14.00.

Vineri 6 apr. a fost zi libera pentru acomodare. Sambata dimineata 7 apr. am participat in cadrul serviciului divin la Biserica A.Z.S. Neuilly sur Seine cantand doua melodii.

In Sabat dupa amiaza am dat un concert la Biserica A.Z.S. Paris Sud, o biserica in marea majoritate formata de negri. Aici am avut surpriza sa ne intalnim cu malgasul Redex Cristian Tivati, care in timpul studentiei prin anii 1980 a fost membru al comunitatii noastre.
Tot in sabatul din 7 Aprilie la ora 20.30 am sustinut un concert in cadrul Bisericii A.Z.S. Neuilly sur Seine.

Duminica 8 aprilie prin amabilitatea si organizarea pastorului comunitatii romane din Paris, Emil Lazar si a celorlalti membrii ai bisericii romane din Paris, (carora le multumim inca o data pentru tot ce au facut pentru copii, pe toata perioada cat am sat la Paris) am putut vizita ceva din marele muzeu Louvre – mai precis istoria Egiptului si pictura italiana. Am putut vedea si tabloul Giocondei. Dupa plecarea de la Luvru am vizitat Catedrala Notre Dame.

Luni 9 apr.si marti 10 apr. au fost doua zile consacrate vizitarii Parisului, mai precis a magazinelor din zona centrala a Parisului.
Marti la ora 23.30 eram imbarcati in autocar si plecam spre Montpellier. Cazarea pentru urmatoarele zile, miercuri, joi si vineri s-a facut la Parpahoy intr-o zona de deal spre munte inconjurati de paduri de castani comestibili. Aici am avut posibilitatea sa mancam castane pe saturate, crude, cat si coapte la focul din semineul casei de oaspeti unde am fost cazati.

Vineri 13 apr. am fost preluati de autocar si mutati la Massperdou o localitate mai aproape de Montpellier.
Vineri seara am avut o interventie in cadrul unei reuniuni multiconfesionale dedicata evenimentului din lumea crestina – Pastele, in localitatea Anduze.

Sambata 14 apr. am avut o interventie in cadrul serviciului divin de dimineata tot in Anduze, iar dupa-amiaza la ora 14.30 am sustinut concertul in Biserica A.Z.S. din Anduze, concert ce a durat pana la ora 16.30, dupa care ne-am imbarcat in autocar si am plecat spre Montpellier, unde am sustinut al doilea concert in ziua de sambata 14 apr. la ora 20.30. Un adevarat tur de forta, la care copii au raspuns foarte bine. Aici am avut o surpriza foarte placuta. In timp ce cantam melodia cu titlul “Amen” de la balcon a inceput sa cante cu noi o voce profunda de negru. Atunci, am reluat melodia de la inceput si am cantat-o impreuna.

Duminica ne-am deplasat din nou la Montpellier si am sustinut un concert la un camin de batrani ce apartine de Uniunea de Sud a Frantei numit Foayer de Romarin.

Luni 16 apr. am sustinut un concert intr-un templu protestant construit in secolul al 16-lea la ora 20.30 in localitatea Colette de Deze.

Dupa cum puteti constata toate concertele au avut loc la ora 20.30 – asa se obisnuieste in Franta.

Marti 17 apr. am avut zi de colindat prin magazinele din Montpellier.

Miercuri 18 apr. am plecat de la Massperdou spre Viena, unde am fost invitati sa petrecem un sabat impreuna cu Biserica A.Z.S. Romana din Viena.

Pe drumul de intoarcere am vazut Cannes, Monaco, San Remo si joi 19 apr. la ora 6.30 am ajuns la Venetia pentru care ne-am rezervat o zi de vizita.

Seara am plecat spre Viena unde am ajuns vineri 20 apr. la ora 04.30. La ora 8.50, a venit pastorul Comunitatii Romane din Viena – Csaba Torok si ne-a dus la Adunarea Romana.
Am avut placuta surpriza sa descoperim o adunare noua, foarte frumoasa si dotata din punct de vedere tehnic cu tot ceea ce trebuie.
Aici am petrecut un Sabat ca acasa in Romania cu serviciu divin de vineri seara unde am avut o interventie muzicala.

Sambata 21 apr. dimineata am avut, de asemenea, o intervenite in cadrul serviciului divin, iar dupa amiaza la ora 18.00 am sustinut un concert ce s-a terminat la ora 20:05. Cred ca ati observat ca am venit deja acasa – concertul a avut loc la ora 18.00 si nu la 20.30 ca in Franta.
A fost un Sabat minunat petrecut aici, unde s-a cantat, s-a predicat si rugaciunile au fost toate in limba romana.
Multumim si pe aceasta cale comunitatii romane din Viena pentru tot ceea ce au facut pentru copii din corul “Flori si Stele”.

Sambata 21 Aprilie la ora 22.00 dupa ce am strans toate bagajele, am plecat catre Bucuresti, unde cu ajutorul lui Dumnezeu, am ajuns Duminica 22 Aprilie acasa.
Aici am fost asteptati de parinti si am avut parte de o primire foarte calda.

Multumim tuturor celor care s-au implicat mai mult sau mai putin ca aceasta deplasare deosebita sa poata avea loc.
Iata-ne ajunsi acasa. Acum ne asteapta inca multe invitatii pentru concerte in tara.

Credem ca Bunul Dumnezeu a carui prezenta si interventie am simtit-o pe tot parcursul deplasarii in Franta ne va ajuta sa aducem la indeplinire si planurile pe care le avem pentru viitor.

Biserica Adventista Noul Grant – Bucuresti; Carmen si Rene Stoica – 28 Aprilie 2001.